برنج ایرانی

کدوم برنج سربلندت میکنه؟

برنج ایرانی ووشه

با نام و یاد خداوند هدایتگر

شما به عنوان صاحب یک مجموعه و یا مسئول خرید اداره و یا سازمانی ، زمانی که می خواهید برای خرید برنج مجموعه اقدام کنید، شاید چند سوال پیش روی شما قرار می گیرد.

کدام برنج ایرانی را انتخاب کنم؟

طبق بودجه ما چه برنجی مناسب ما است؟

و از این دست سوالات.

من مسعود نوریان و اینجا ووشه ، امروز میخوام این سوالات را برای شما باز کنم و به این سوالات پاسخ دهم.

اصولا ادارات و سازمانها ، چه دولتی و چه خصوصی برای سه هدف اقدام به خرید برنج می کنند.

1- خرید برنج برای کارکنان

2- خرید برنج برای تامین نیازها و وعده های غذایی سازمان

3-خرید برنج برای مهمانهای ویژه

اولین موضوعی که باید یادآور شوم این است که همیشه و در همه حال کیفیت برای شما اولویت باشد. چون کیفیت خوب باعث ادامه دار شدن می شود.

در بخش برنج ایرانی کیفیت دارای پارامترهای زیادی است که در مقالات متعددی این موضوع را شرح دادیم ولی در این قسمت منظور از کیفیت برنج، شکل ظاهری محصول است و حتما باید محصولی که تهیه می کنید بوجاری شده و سورتینک شده باشد، در این صورت است که برنج شما برنج یکدست و بدون هیچ گونه ضایعاتی می باشد و شما در زمان ارائه محصول با خیال راحت پیش می روید.

در موضوع خرید برنج ، ادارات، سازمانها و یا هر نهاد و مجموعه ای به این نگاه می کنند که : ما چه مقدار بودجه برای خرید برنج داریم؟ و بعد از پاسخ به این سوال حالا به دنبال برنج مناسب میگردند.
 
ولی من میخوام یه نوع نگاه قشنگ تر و بهتری را بگم و اونم اینکه بهترین انتخاب را طبق هدفتان بهش برسید و بعد برای تامین بودجه اقدام کنید. چون گاهی اوقات شما می توانید با اختلاف قیمت ناچیز به کیفیت چندبرابر بهتر برسید.
 
وقتی بعد از بررسی ها به نتیجه رسیدید در بخش برنج ایرانی میتوانید گزینه های زیر را داشته باشید:
 
1- برنج های ممتاز و لوکس
 
این برنجها بالاترین درجه و کیفیت را از همه نظر در بین برنجهای ایرانی دارند.عطر خوب،پخت فوق العاده،نرمی و سبکی،ری عالی و هر انتظاری که از یک برنج ایرانی دارید، این برنجها از لحاظ قیمتی هم برنجهایی هستند که قیمت بیشتری را نسبت به برنجهای دیگر دارند. برنجهای کشت دوم و دو نوج جزو این دسته هستند.
عموما برنجهای ممتاز و لوکس برای مهمانهای ویژه و همچنین هدیه های کارکنان گزینه بسیار مناسبی است، البته اگر برای سازمان و یا مجموعه ای بحث مالی در اولویت نباشد باید چشم بسته این برنجها را انتخاب کند، چون میتواند تمامی نیازها را برطرف کند.
 

2- برنجهای همه پسند و خوب

این دسته از برنجها همانند برنجهای لوکس ، کیفیت خوبی دارند و اگر بخواهیم طبق یک مقیاس در نظر بگیریم یک پرده از برنجهای لوکس در رده  پایین تری قرار دارند یعنی برنجهای خوش عطر و طعمی هستند که پخت خوبی هم دارند و مناسب هر خانواده و یا اداره و مراسمی است، این برنجها که می توان برنج هاشمی و برنج طارم فریدونکنار را جزو این دسته برشمرد قیمت مطلوبتری را هم به نسبت برنجهای لوکس دارند که عموما در جامعه این دسته برنجها را بیشتر استفاده می کنند و شناخت بیشتری هم نسبت به این برنجها وجود دارد.

3- برنج های اقتصادی و معمولی 
 
این برنجها عموما در جامعه به برنجهای پرمحصول معروف هستند، این دسته از برنجها که برنج شیرودی و برنج ندا جزو معروفترین این برنجها هستند، به مراتب قیمت و کیفیت پایین تری از دسته دوم دارند و عموما برای سازمان ها و اداراتی که قیمت در اولویت است این دسته گزینه عالی است. برنجهای پرمحصول برخلاف برنجهای دسته اول و دوم عطر و بوی خیلی کمی دارند، البته برای یکبار پخت کردن و نگه نداشتن برنج می توان گزینه خوبی باشد.
 

در این مقاله انتخابهای مختلف را بررسی کردیم و شما باید طبق نیاز و مقدار خرید و بودجه خودتان تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید. و در پایان این را باید اضافه کنم که عموما برنجهای دسته دوم برنجهایی هستند که برای هر جور مصرف مناسب هستند و اگر در انتخاب دچار شک و تردید هستید برنجهای دسته دوم مناسبترین گزینه است.

ارتباط با ما: 09116686840

 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یک =