برنج ایرانی, صادرات

کیفیت برنج چرا…؟

کیفیت برنج ایرانی

با نام و یاد خداوند هدایتگر

یکی از چرایی هایی که برای مصرف کنندگان و خریداران برنج ایرانی بخصوص خریداران عمده برنج ایرانی وجود دارد این است که:

چرا چند دفعه اولی که برنج ایرانی را از تامین کننده میگیرم خوبه ولی بعد از اون هر دفعه کیفیت برنج متفاوت است؟

نحوه شکل گیری سوال بالا از اینجا آمده است که ، در بسیاری از صحبتهایی که با خریداران عمده برنج ایرانی مانند صاحبان رستورانها، تالارها و پخش کنندگان و … داشتم، همیشه از تفاوت کیفیت برنج شکایت داشتند و همیشه به دنبال یک تامین کننده جدید برنج ایرانی میگشتند.  

من مسعود نوریان و اینجا ووشه و امروز میخوام در مورد تفاوت کیفیت برنج در هر دفعه سفارش بخصوص سفارشات عمده صحبت کنم.

اولین موضوعی که در بحث تامین برنج ایرانی باید بدانیم این است که، هر تامین کننده ای برای تامین محصول به صورت عمده نیازمند محصول زیادی است و طبیعتا این تامین از طریق یک کشاورز قابل انجام نیست،  چون یک کشاورز به تنهایی این مقدار از زمین شالیزاری ندارد که بخواهد برای سفارشات بالا جوابگو باشد، به همین خاطر هر تامین کننده برنج ایرانی نیازمند چندین و چند کشاورز است.

ولی موضوع بالا دلیل بر تفاوت کیفیت برنج نیست، از این جهت که تامین کننده ماهر و توانا ویژگی هایی دارد که قادر به شناسایی انواع شالی و برنج است و اگر از چندین کشاورز تامین محصول کند ، به دلیل شناختی که از برنج ایرانی دارد، میداند که باید کدامین کشاورز و محصول منطبق با سفارش خود را انتخاب کند و همین موضوع باعث رضایت مصرف کننده می شود.

حالا دلایلی که می توان بر تفاوت کیفیت برنج برشمرد:

– یکی از عمده ترین دلایلی که این موضوع پیش میاید بحث عدم خلوص برنج است و نداشتن صداقت در بین بعضی از تامین کنندگان است که در وهله های اول محصول باکیفیت با قیمت مناسب را ارائه میدهند و پس از کسب اعتماد برای منفعت بیشتر برنجهای ارزان تر را با برنجهای بهتر تخلیط می کنند و این می شود که نتیجه کار کیفیت ضعیف تر در  هر مرحله است.

-دومین دلیل این موضوع برمیگردد به عدم توانایی تامین کننده در شناخت محصول، حالا چه این تامین کننده واسطه باشد یا چه تولید کننده،وقتی در بین انواع شالی و برنج ، خوب و با کیفیت را از ضعیف و نوع دیگر نتواند تشخیص دهد این موضوع پیش میاید.

شاید خیلی از اوقات شما طرف مقابل را می شناسید و به او اعتماد دارید و در ذهن خودتان خروجی برنج از طرف این فرد برای شما برنج خوبی است ولی در حین کار کیفیت برنج نمی تواند رضایت شما را فراهم بیاورد. خیلی این موضوع مهم است که این تشخیص را بدهیم که انسان خوب دلیل بر متخصص بودن نیست.

پس شما باید ، هم تامین کننده با ایمان و درستکار پیدا کنید و هم اینکه آن فرد متخصص برنج باشد و با شناخت به شما محصول دهد. و اگر این دو پارامتر را کنار هم رعایت کنید می توانید از خیال محصول خود خاطرجمع باشید و لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =