برنج ایرانی

معرفی برنج کشت دوم

برنج کشت دوم

برنج ایرانی کشت دوم، شاید یکی از اسمهای جدیدی باشد که در سالهای اخیر برای بالاترین حد کیفیت برنج ایرانی استفاده می شود.

در بررسی کیفیت و رده بندی برنج ایرانی از پارامترهای زیر استفاده می شود:

-عطر برنج

-ری برنج

-کیفیت و نرمی پخت

-قد کشیدن برنج

به یقین هر برنجی که در پارامترهای کیفیت ذکر شده برنج ایرانی نمره بیشتری دریافت کند به مراتب برنج با کیفیت و بهتری است.

برنج ایرانی کشت دوم با اختلاف در برنجهای ایرانی دارای بیشترین نمره دریافتی است به دلیل:

-عطر و طعم بی نظیری که این برنج بعد از پخت برنج دارد بی اقراق بی نظیر و فوق العاده است به صورتی که اگر برنج ایرانی کشت دوم در منزل شما پخت شود، عطر و بوی این برنج در کل منزل شما و حتی ساختمان شما میپیچد.

یکی از عمده ترین دلایل عطر بی نظیر این برنج به خاطر زمان برداشت برنج کشت دوم است که در اوایل آبان ماه است و یکی از اصلی ترین عوامل بر روی عطر برنج باد پاییزی است که ساقه های برنج کشت دوم به واسطه ی زمان برداشت پاییزی از این عامل بهره میبرد.

-گاها پیش آمده است که به دلیل قدکشیده برنج ایرانی کشت دوم بعد از پخت کسانی که از این نوع برنج مطلع نیست در ظاهر تصور کنند که این برنج خارجی است، دانه ای این برنج به طرز معجزه آسایی بعد از پخت قد میکشند و لذت خوردن برنج را برای شما چندین برابر می کند.

-نرمی و سبکی یکی دیگر از پارامترهای کیفیت برنج است که در برنج ایرانی کشت دوم به شدت احساس می شود و ملموس است.

برنج ایرانی کشت دوم به حدی بعد از پخت نرم و راحت هضم است که شما پس از مصرف برنج کشت دوم به هیچ وجه نمی توانید از برنجهای دیگر استفاده کنید و سازگاری بالایی با معده انسان دارد.

یکی از نکات مهمی که برای برنج ایرانی کشت دوم بیان می شود به شدت این برنج دارای نشاسته کمتری نسبت به انواع برنجهای دیگر است و به همین دلیل هم برنج نرم و سبکی است. و برای کسایی که بیماری دیابت دارند به شدت توصیه می شود.

شاید سوالی که پیش بیاید این است که تفاوت برنج کشت دوم و برنج کشت اول چیست؟

تفاوت اصلی که می توان برای برنج کشت اول و کشت دوم بیان کرد زمان کاشت و برداشت است. به صورتی که برنجهای کشت اول در بهار کاشت می شود و در تابستان برداشت می شود ولی برنجهای کشت دوم در تابستان کاشت می شود و در پاییز برداشت می شود.

و دلیل اصلی اینکه برنجهای کشت دوم دارای کیفیت بالاتری می باشد همان طور که در بالا ذکر شده به دلیل بادهای پاییزی است که به ساقه، شالی های برنج کشت دوم برخورد می کند و نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

یکی از موضوعاتی که در رابطه با برنج کشت دوم گفته می شود این است که برنج کشت دوم سم فراوانی دارد و نسبت به بقیه برنجهای ایرانی برنج ناسالم تری است.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است همه برنجهای ایرانی که کشت می شوند برای از بین بردن کرم های ساقه خوار از سمپاشی استفاده می کنند و لازمه فرآیند کشت برنج است ولی همه ی سم ها دارای یک دوره فرکانس هستند و وقتی این دوره رعایت شود دیگر برنجهای بدست آمده برنجهای سالمی هستند.

برای برنج های کشت دوم هم این موضوع صادق است که سمپاشی انجام می شود ولی وقتی دوره فرکانس سمپاشی رعایت شود برنج کشت دوم تفاوتی با برنجهای کشت اول از نظر سالم بودن برنج ندارد.

در پایان اگر به دنبال برنج ایرانی هستید که از هر لحاظ رضایت شما را به ارمغان بیاورد و لذت خوردن یک برنج ایرانی با کیفیت را به شما بدهد حتما و بدون شک برنج ایرانی کشت دوم باید یکی از گزینه های لیست انتخاب برنج شما در کنار برنج طارم فریدونکنار و برنج هاشمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =