آشپزی, برنج ایرانی

برنجی که نباید خرید!!

با نام و یاد خداوند هدایتگر

لذت واقعی خرید برنج ایرانی زمانیکه شما برنج را میپزید و قد برنج در کنار عطر و بوی بی نظیرش، میل کردن برنج ایرانی را برای شما لذت بخش میکند.

در این بین زمانهایی پیش میاید که شما به دلایلی نمی توانید کیفیت مطلوب را به دست بیاورید و برنجی که سر سفره میاید شاید عطر وبوی خوبی داشته باشد ولی زیبایی ندارد و برنجهایی که قبل از پخته شدن سرحال و سرزنده و کشیده بودند به برنجهای شکسته و نیمه تبدیل شدند و شما ناخودآگاه لذت واقعی خوردن یک برنج ایرانی را احساس نمیکنید.

من مسعود نوریان هستم و امروز میخوام دلیل و یا دلایل اینکه چرا برنج کشیده و سرزنده قبل از پخت به یک برنج شکسته و از هم جدا شده بعد از پخت تبدیل می شود را با شما به اشتراک بگذارم.

برنج ایرانی اگر به عنوان یک محصول خاص و همه پسند است شرایط نگهداری و پخت مخصوص به خودش را دارد که اگر رعایت نشود روی خوش خودش را به شما نشان نمی دهد.

دلیل این موضوع که برنج سالم بعد از پخت به برنجهای شکسته تبدیل می شود به نحوه پخت ارتباطی ندارد بلکه به نحوه نگهداری ، بعد از تبدیل شالی به برنج بستگی دارد که اگر برنج پس از تبدیل شدن در جای مناسب قرار نگیرد و در معرض وزش باد قرار بگیرد، دچار شکنندگی می شود و بندهایی بر روی کمر برنج پیدا می شود که اصولا به این برنجها برنج بنددار شده میگویند و مقاومت این برنجها بسیار کم می شود و در هنگام پخت وقتی حرارت می بیند برنجها سریع میشکنند و از هم جدا می شود.

فقط مطرح کردن این موضوع بسیار مهم است که شفته شدن برنج با این موضوع متفاوت است چون اگر برنج ایرانی خوب تهیه کرده باشید و کیفیت خوبی داشته باشد ولی بعد از پخت ، برنج انتظارات شما را برآورده نمی کند در اینجا دیگر برنج مشکلی ندارد و مشکل از آشپزی است که برنج ایرانی را میپزد، همان طور که می دانیم برنج ایرانی روش پخت خاص خودش را دارد و مانند برنجهای خارجی نیست که هر طور بپزید نه شل می شود و نه سفت، پس همیشه نباید دنبال ایراد گرفتن از کیفیت برنج باشیم و باید موارد دیگر را هم بررسی کنیم.  

در آخر بهترین روشی که خیال شما را از کیفیت برنج ایرانی راحت می کند و شعار همیشگی مجموعه ووشه است بحث اعتماد است که شما باید برای خرید برنج به فروشنده و تامین کننده برنج ایرانی پس از شناسایی، اعتماد کنید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =