صادرات

چگونگی صادرات برنج

چگونگی صادرات برنج

با نام و یاد خداوند بزرگ و هدایتگر

صادرات شاید یکی از برترین و بهترین اسامی باشد در شغلها ، که همیشه برای درجه بالایی از شغل در بین عامه مردم جا افتاده است. و همیشه از درآمد بالای این شغل صحبت شده است و شاید دلیل اصلی ترغیب انسانها به این شغل به همین موضوع ارتباط داشته باشد.

در واقع هم می توان این موضوع درست باشد ولی یک امّای بزرگ دارد و آن هم این است که قوانین این بازار را باید بدانیم تا این رویا محقق شود.

من مسعود نوریان امروز میخوام در این مقاله از چالش های بازار صادرات و مشخصاً ، در رابطه با صادرات برنج ایرانی صحبت کنم.

اولین موضوع در رابطه با شروع هر موضوع بحث شناخت است که هر چه شناخت ما نسبت به موضوع بیشتر و جامع تر باشد نتیجه نهایی بهتر می شود. در بحث صادرات برنج هم بحث شناخت موضوع بسیار حائز اهمیت است که می توان در بخش های زیر این موضوع را تقسیم کرد که رعایت این موارد با هم می تواند باعث موفقیت شما در بازارهای خارجی شود.

-شناخت بازار هدف: شما در وهله اول باید دقیقا بدانید و آگاه باشید و به شناخت کافی و شاید بیشتر هم رسیده باشید از محصولی که قرار است برای صادرات روی آن کار کنید با یک مثال این موضوع را بیشتر باز می کنم.

شما زمانیکه میخواهید برای عراق برنج ارسال کنید باید طبق شناخت بازار به این نقطه رسیده باشید که برنج مصرفی مردم عراق چه نوع برنجی می باشد و اگر این شناخت وجود نداشته باشد و شما از روی اطلاعات و دانسته های خود پا به این میدان بگذارید و تصور شما این باشد که برترین برنج ایرانی را باید عرضه کنم و برای مثال برنج هاشمی را انتخاب کنید و انتظار سود شیرین و خوبی را داشته باشید ولی نتیجه؟؟

ضرر پشت ضرر و دائم از خودتان این سوال را میپرسید که چرا من با وجود انتخاب بهترین برنج ولی در حال ضرر کردن هستم؟

بله درسته شما بهترین برنج را انتخاب کرده اید ولی نه برای کشور عراق ، چون ذائقه هر کشور متفاوت است و اگر شما به شناخت خوبی رسیده باشید متوجه می شوید که برنج مصرفی و روزانه مردم عراق برنج گرده می باشد نه برنج هاشمی پس اهمیت شناخت بازار هدف اینجا خودش را نشان می دهد. و شما با انتخاب درست می توانید به سود مناسب و دلخواه خودتان برسید.

  -کیفیت محصول: این موضوع مجدد به شناخت بازار هدف بستگی دارد ، در مثال کشور عراق دوباره می شود این موضوع را بررسی کرد. برنج گرده در کشور ایران غالبا مصارف مناسبتی دارد و در شعله زرد، شیرینی ها، حلواها، شیر برنج و… استفاده می شود، و طبق نیاز این موارد یک نوع نگاه وجود دارد و برای کسی که میخواهد در شیرینی پزی از این محصول استفاده کند برایش این موضوع که برنج بوجار صفر شده باشد و نیم دانه نداشته باشد اهمیت نداشته باشد و اتفاقا برای سود بیشتر درخواست برنج در ابعاد ریزتر را هم می کند.

ولی برای صادرات وقتی این برنج مصارف روزانه دارد و مردمان عراق برای پخت برنج به عنوان ناهار یا شام از این برنج استفاده می کنند ، دیگر موضوع کاملا متفاوت است و شما باید کیفیت بالاتری را ارائه دهید و برنج گرده را با بالاترین حد ممکن ارائه دهید که این کیفیت و این قیمت برنج برای بازار داخلی و مصارفش اصلا منطقی و معقول نیست.برنج گرده

-قیمت گذاری: برآورد هزینه شاید در وهله بعدی یکی از مهم ترین موضوعات باشد که شما باید بتوانید به درستی هزینه ها ، خدمات و موارد مختلف را بررسی کنید و اعلام قیمت کنید. و نباید فقط به قیمت محصول توجه کنید بلکه باید به مواردی اعم از بسته بندی، حمل و نقل داخلی و خارجی ، هزینه گمرگ و خروج از کشور و … توجه کنید.

-بسته بندی: یکی از بزرگترین مشکلات محصولات ما در بازارهای خارجی شاید همین موضوع باشد که به موضوع بسته بندی و نحوه ارائه محصول که همان ویترین کار ما می باشد کمترین توجه را داریم.

همیشه یک مثال معروف در این زمینه ، زعفران ایرانی است که دارای بالاترین کیفیت در جهان است و خداونداین اقیلم فوق العاده را برای کشور ما فراهم کرده است ولی بخاطر ضعف ما در بحث بسته بندی رعفران کشور ما خام فروشی می شود و کشورهای دیگرفقط با یک بسته بندی جذاب ، بازی، منفعت و شهرت این محصول را برای خودشان فراهم می کنند.

در این مقاله سعی شده که به صورت اختصار در مورد بحث صادرات برنج صحبت شود که همان طور که در بالا گفته شد مهم ترین موضوع بحث شناخت است که ما را در زمینه صادرات به موفقیت می رساند. این اولین مقاله در بحث صادرات برنج بوده که سعی میکنیم به امید خدا موضوعات را با جزئیات بیشتری در سری مقاله های صادرات برای شما همراهان عزیز بازگو و تشریح کنیم.

شماره تماس ما هم: 09116686840

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =